LiveToWin34 - Official Blog
This website uses cookies. We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. The blog is officially closed in 2023 and all new content will be published on the new version of the site https://livetowin34.gumroad.com. You can also find us in discord LiveToWin34#2961 or by using any of the links below:

RE4 SDK - By Skript47

RE4 SDK, PMD Viewer, PMD 2 SMD Converter
Date: 20.03.2015 | By: Skript47
Type: Application | Game: Resident Evil 4
Resident Evil 4 SDK - редактор для PMD файлов. В отличии от "PMD 2 SMD Converter" и "PMD Viewer" способен извлекать геометрию из абсолютно любых файлов (в том числе игровых локаций) и правильно назначает материалы модели, поддерживает экспорт в форматах OBJ и SMD. Приложение имеет встроенный браузер файлов, для более быстрой работы с файлами игры. Список горячих клавиш: "Ctrl+O" и "Ctrl+S".

В таблице показана структура модели и её скелета, это может быть полезно некоторым продвинутым пользователям. В таблице "Geometry" показан список всех мешей, в колонке "Group" указана группа к которой меш привязан, в колонке "Bone" указана основная кость к которой прилеплена группа. "Triangles" это количество треугольников модели (полигонов). Дальше имя текстуры, назначить мешу новую текстуру можно отметив его в списке и выбрав в контекстном меню пункт "Set texture" после чего указать новый файл с текстурой, последняя колонка "Alpha" этот параметр так же можно менять в соответствующем пункте контекстного меню, благодаря изменению прозрачности можно создавать интересный игровой эффект для моделей.

Скачать RE4 SDK v2.0.
Resident Evil 4 SDK - the editor for PMD files. In difference from "PMD 2 SMD Converter" and "PMD Viewer" it is capable to take geometry from any files (including files of locations) and correctly appoints model materials, supports export in the OBJ and SMD formats. The built-in browser of files, for faster work with files of game. Hotkeys: "Ctrl+O" and "Ctrl+S".

The structure of model and its skeleton is shown in the table, it can be useful for some advanced users. The list of all meshs is shown in the table "Geometry", in the column "Group" the group to which the mesh is attached, in the column "Bone" the main bone to which the group is stuck. "Triangles" is quantity of triangles of model (polygons). The texture name is next, to set a new texture select in a context menu the Set texture item then to select the new file with texture, the last column "Alpha" this parameter can also be changed in the corresponding point of a context menu, thanks to change of transparency it is possible to create interesting game effect for models.

Download RE4 SDK v2.0.